راهنماي انتخاب حلقه ازدواج | حلقه ازدواج و انگشتر نامزدي

راهنماي انتخاب مدل حلقه

حلقه نامزدي نماد عشق بين شما و همسرتان است پس بايد با استايل روزانه شما و همسرتان هماهنگ باشد. پس اولين گام پيدا کردن اين استايل است.

استايل کلاسيک

مدل کلاسيک حلقه ازدواج حلقه طلاي ساده با يک نگين الماس گرد در وسط آن است که طرافداران فراواني دارد. طلاي آن مي تواند ساده يا زرد باشد. مدل کلاسيک ديگر مدل سه نگين است که سه نکين الماس به طور افقي در کنار هم قرار مي گيرند و و نگين وسطي کمي بزرگ تر است و نماد گذشته و حال و آينده شما با يکديگر است.

رازهاي مهم در انتخاب حلقه

به طور معمول، نخستين گام براي تشکيل زندگي مشترک و مراسم ازدواج، خريد حلقه است که ابتدا با انگشتر نشان شروع شده و بعد هم با خريد حلقه عقد و ازدواج شکل نهايي مي گيرد. آنچه مرسوم است آن است که حلقه داماد را عروس و حلقه عروس را داماد خريداري مي کند و مي توان گفت اين رسم در کل ايران رايج است.

در خريد حلقه ازدواج به چه چيزهايي بايد توجه داشته باشيم

در نظر داشته باشيد که حلقه با انگشتر متفاوت است. پيشنهاد مي کنيم که دنبال انگشترهاي بزرگ و پرنگين نباشيد چرا که آنها حلقه محسوب نمي شوند. اين را بدانيد که حلقه بسيار ظريف است و روي آن يک رديف نگين يا يک نگين به کار گرفته شده است. شما حتي مي توانيد يک حلقه ساده طلايي را به عنوان حلقه ازدواج تان انتخاب کنيد و بعدا مي توانيد براي جشن ازدواج يک انگشتر شيک و پرنگين را براي روي حلقه ازدواج تان خريداري کنيد.

عروس خانمهاي عزيز به اين نکته دقت کنيد که حلقه و انگشتر شما مي بايست با هم هماهنگي از نظر رنگ و جنس داشته باشند.

کدام سبک براي شما مناسب‌تر است؟

انتخاب سبک حلقه نامزدي به اندازه انتخاب سايز آن اهميت دارد. اگر سبک مناسب را انتخاب کنيد، احساس راحتي بيشتري در هنگام به دست داشتن آن خواهيد داشت. اين سبک‌ها عبارتند از:

حلقه نامزدي مردانه کلاسيک

حلقه نامزدي کلاسيک يا سنتي يکي از انواع محبوب حلقه بين زوج هاست، هر دو سطح داخلي و خارجي اين نوع حلقه گرد است و اکثر زوج‌ها براي ست کردن حلقه به سراغ اين گزينه مي‌روند.

حلقه نامزدي مردانه D شکل

اين حلقه بسيار شبيه نمونه کلاسيک است با اين تفاوت که سطح داخلي آن تخت است. اين حلقه‌ها به دليل طراحي ساده و راحت براي افرادي که فعاليت زيادي دارند و ترجيح مي‌دهند حلقه بيشتر به دستشان نزديک باشد، مناسب است.

فرق حلقه با انگشتر

توجه داشته باشيد که حلقه با انگشتر فرق دارد. انگشترهاي بزرگ و پرنگين حلقه به شمار نمي آيند ، حلقه معمولا ظريف است که گاهي بدون نگين و ساده است و گاهي روي آن يک رديف نگين قرار دارد گاهي نيز مي تواند يک نگين درشت روي آن کار شده باشد. اگر خيلي نسبت به طرح و نقشه ي حلقه ازدواج تان حساس هستيد و مدل هاي موجود در بازار را نمي پسنديد مي توانيد يک جواهر سازي معتبر پيدا کنيد و حلقه ي مورد نظرتان را به او سفارش دهيد.

پلاتين در مقابل طلا و پالاديوم

با اينکه طلا از ارزش و اعتبار بسيار زيادي در سراسر جهان برخوردار است اما بايد بدانيد که پلاتين به لحاظ بها و استحکام يک سر و گردن بالاتر از آن قرار دارد. اولين برتري پلاتين نسبت به طلا، دوام و استحکام بسيار زياد آن است. همچنين در مقايسه با طلا در مقابل خراش، خوردگي و ضربه مقاومت بسيار بيشتري دارد. طلا در طول زمان دچار ساييدگي شده و خط‌وخش‌هايي بر مي‌دارد که در ظاهر آن تاثير منفي دارد. بنابراين براي انتخاب انگشتري که قرار است دايما در دست شما باشد، عاقلانه‌تر اين است از فلزي استفاده کنيد که مقاومت و استحکام بيشتري دارد؛ يعني پلاتين. در مورد پالاديم هم بايد بگوييم دقيقا مشکلات طلا را دارد يعني به خاطر نرم بودن راحت خراشيده مي‌شود و به مرور زمان هم ساييده خواهد شد. همچنين پالاديم نمي‌تواند براي طولاني مدت درخشش و براقيت خود را حفظ کند و نياز است هر چند وقت يکبار پوليش شود.

در بعضي حلقه‌ها چند رديف جواهر استفاده شده يا يک سنگ درشت وسط آن قرار گرفته، تنوع اين مدل‌ حلقه‌ها بسيار زياد است و شما مي‌توانيد براي خود و همسرتان از شکل‌هاي مشابه استفاده کنيد.
در کنار اين سنگ‌ها مي‌توانيد از سنگ‌هاي رنگي هم مطابق با سليقه‌تان استفاده کنيد. نگين ها حتما نبايد برليان و ياقوت و... باشند. يک نگين شيشه اي ساده هم زيبايي خاصي به حلقه شما مي دهد و در عين حال زياد هم گران نمي شود

نکته مهم براي آقا داماد در هنگام انتخاب حلقه

خريد حلقه معمولا براي آقايان کمي کسل کننده است، اگر زمانيکه براي خريد حلقه مي رويد، بدانيد که دقيقا چه مي خواهيد،اين کار برايتان آسانتر خواهد شد. به شما ايده هايي خواهيم داد. اگر چه فرمول هندسي براي اينکار سراغ نداريم تا شما بتوانيد بوسيله آن فرم و اندازه حلقه تان را انتخاب کنيد. اما سعي مي کنيم کمک کنيم که با توجه به شخصيت، استيل و سليقه ...خود تان اين کار مهم و البته شيرين را انجام دهيد، پس به نکات زير خوب دقت کنيد.

حلقه مناسب براي شيوه زندگيتان

 قبل از خريد حلقه نگاهي به شيوه زندگي تان بيندازيد، به شغلتان و اينکه آيا در هنگام کار حلقه به دست خواهيد کرد يا اينکه حلقه تان فقط حلقه پلوخوري است؟ اگر با ابزار آلات و ماشين آلات کار مي کنيد، اگر صنعتگر، مغازه دار يا کاسب هستيد، اگرکارتان به گونه اي است که با دستانتان کار مي کنيد يا اگر ورزشکار هستيد و در حين ورزش نمي خواهيد حلقه به دست کنيد.

حلقه هاي ازدواج طرحدار

معمولا حلقه نامزدي و عروسي همراه با هم در انگشت شما جاي مي‌گينرد بنابراين بايد از لحاظ طرح با يکديگر هماهنگ باشند. اگر حلقه نامزدي‌تان حلقه‌اي معمولي است، بهتر است حلقه ازدواجتان هم دايره‌اي باشد، اما اگر براي نامزدي‌ حلقه‌اي طرح‌دار خرديداري کرده‌ايد، حلقه عروسي‌تان هم مي‌تواند به شکل حرف D يا مربعي باشد.

حلقه هاي الماس دار

اگر از جمله طرفداران الماس هستيد و شرايط مالي‌تان هم اجازه مي دهد که حلقه‌اي الماس نشان تهيه کنيد، بهتر است سراغ برش‌هاي دايره‌اي يا پرنسسي (مربعي) برويد که جزو پرطرفدارترين برش‌هاي الماس براي حلقه عروسي است.

داشتن اطلاعات درباره ي انواع سنگ ها

شما به راحتي مي توانيد به صورت آنلاين اطلاعات کافي راجع به انواع سنگ ها و اصل بودن آنها و ......پيدا کنيد. پس از آن نياز به دانستن يکسري دستورالعمل داريد مثلا براي تشخيص الماس به رنگ آن و اينکه رنگ آن به زردي نزند و يا به برش هاي روي آن دقت کنيد و يا بدانيد که تنها درخشان و براق بودن آن کافي نمي باشد. اگر مي دانيد که او حلقه هايي را که داراي سنگ هاي زيبا مي باشد مي پسندد پس حتما به نوع برش سنگ ها و تميزي کار دقت کنيد.مطمئن باشيد که متناسب با سليقه و انتخاب شما طلاها و جواهراتي زيبا ساخته شده است.