نقش ماشین عروسی در تشریفات عروسی چیست؟

 ماشین عروس اتومبیلی تزیین شده و گل آرایی شده است که داماد به وسیله آن عروسش را به خانه رویاهایشان می‌برد. در این سنت که از رسومات عروسی ایرانی است خانواده‌ها، دوستان و فامیل عروس و داماد هم حضور فعالی دارند و با بوق زدن ماشین عروس را تا منزل داماد همراهی می‌کنند.
 
اکثرا عروس و دامادهای جوان بسیار علاقه مند هستند که در این شب به خصوص تشریفات عروسی شان تکمیل باشد و سوار ماشینی عجیب، قدیمی یا بسیار گران قیمت بشوند.
 
درست در نقطه مقابل کسانی که معتقدند که آدم یکبار عروسی می کند و هر چه این جشن تجملاتی تر برگزار شود بهتر است افرادی هم هستند که تجملات را نمی پسندند و با ماشین های معمولی به خانه بخت می روند.
 
البته فقط ماشین های مدرن امروزی نیستند که با هزینه ای هنگفت در اختیار عروس و داماد قرار می گیرند. در حال حاضر استفاده از ماشین های قدیمی برای این منظور هم بسیار رایج شده است. این خودروها شامل شورلت، ژیان، فولکس و ... می شود که گران‌ترین قیمت را در این میان همان بنزهای مشکی قدیمی دارند که شاید هنوز هم در خیابان می‌بینیم.
 
در اینجا چند نکته مهم در انتخاب ماشین عروس را برایتان آورده ایم که امیدواریم راهگشای شما باشد
 
حتما توجه داشته باشید که اگر قصد دارید ماشین را به صورت ساعتی کرایه کنید، مدت زمانی بیش تر از زمان برنامه ریزی شده کرایه کنید تا با تاخیر احتمالی عکاس، آرایشگر یا مهمانان شما دچار اضطراب تحویل ماشین نشوید و برایتان مشکلی پیش نیاید.
 
اگر تصمیم به اجاره ماشین‌های کلاسیک و عهد بوقی دارید این تذکر را به یاد داشته باشید که بسیاری از زوج‌ها به علت خرابی این ماشین‌ها به درد سر افتاده اند و بسیار مشاهده شده که ماشین عروس گل زده را با جرثقیل به تعمیرگاه بردند. با این حال اگر باز هم به استفاده از چنین ماشینی اصرار دارید حتما راننده مخصوص آن را هم همراه خود ببرید تا در مواقع لزوم به کمک شما بیاید.
 
اگر لباس عروس بسیار بلند و پرچین و دنباله دار است، بهتر است ماشین عروسی اندکی جادارتر انتخاب شود تا لباس عروس چروک نشود.
 
برای تزیین و گل آرایی ماشین عروس، گل های درشت جلوه بهتری دارند و نمای بهتری به ماشین می دهند در صورتی که برای گل های کوچک چنین چیزی صادق نیست.
 
اگر در فصل زمستان مراسم عروسیتان را برگزار می‌کنید، با مراجعه به اخبار هواشناسی و وضعیت پیش بینی هوا در روز عروسی، اقدامات لازم را به عمل آورید.
 
معمولا ماشین عروس را سفید انتخاب می کنند چرا که رنگ سفید سمبل عروس است و معمولا عروس ها لباس سفید بر تن دارند.
 
هنگامی که ماشین را برای گل زدن به گلفروشی می برید حتما به یاد داشته باشید که رنگ غالب ماشین و رنگ گل ها بهتر است که با هم مخالف باشند مثلا اگر ماشین سفید رنگ است به هیچ وجه با گل های سفید تزیین نکنید در عوض گلهای رنگی نمای ویژه ای به آن خواهند بخشید، یا بر عکس اگر ماشین عروس تان دودی رنگ و تیره است از گل های روشن و ملایم همانند سفید و صورتی استفاده کنید یا مثلا اگر ماشین نقره ای دارید گل‌های به رنگ زرشکی یا قرمز کار فوق العاده ای از آب در می‌آید.
 
نکته آخر در این زمینه این که اگر ماشین شما مشکی رنگ است جدا از زدن گل های یک دست سفید اجتناب کنید چرا که این کار ماشین شما را شبیه ماشین مراسم تدفین می‌کند.