دکوراسیون خاص مغازه

براي داشتن دکوراسيون خاص مغازه بايد ديده هنري خاص داشت ديدي که طراحي آن را کارا ،زيبا ،دلنشين و در عين حال خاص ، که حرفي جديد در عرصه دکوراسيون داخلي مغازه داشته باشد. به هر قسمت از پروژه ي طراحي مغازه خود ديدي جدا گانه و خاص داشته باشيد که البته تمام اجزائ جداگانه در نهايت بايد در کنار هم يه ترکيب اصولي و هماهنگ را دنبال کند.
يکي از اين جزييات توجه به ورودي فروشگاه و درب ورودي مغازه شما است.درها با توجه به اينکه مشتريان شما را به داخل مغازه فرا مي خوانند مي تون به طور کامل ، مات ، نيمه مات يا شفاف انتخاب نمود. اين درها مي توانند از جنسي همچون شيشه ، چوب و يا ترکيب پارچه ، کاغذ و يا سطوح منبت کاري با چوب يا فلز باشند.
به هيچ وجه لازم نيست که درها يک تکه باشند بلکه مي توانيد از جنس هاي متفاوتي همچون چرم ، شيشه ، سنگ يا پوشش هاي رنگي ويژه در ارتفاع هاي مختلف استفاده کنيد که در اين صورت فضايي شبيه يک فضاي چندلايه کوبيستي به وجود خواهد آمد. درها مانند شومينه ها مواد قابل توجهي هستند که مي توان در آنها خلاقيت هاي جالب ، پويا و غيرقابل انتظار براي مراجعه کنندگان مغازه تان را در معرض ديد قرار داد. 

ايده پردازي در دکوراسيون داخلي مغازه
ايجاد يک دکور مغازه ايده آل براي کار با طراحي پلان مناسب ، انتخاب رنگهاي صحيح و بکارگيري مصالح و مبلمان صحيح از جمله بخش هايي است که يک طراح با در نظر گرفتن نوع محيط کار و کارايي آن بخش مي تواند هنر و ايده ي خود را پياده کند او ميتوتند با تنوع متريال مات ، براق ، نرم و خشن از يک سو و بکارگيري جدا کننده هاي شفاف قابل تغيير از سوي ديگر ، ايجاد پرسپکتيو هاي عميق از ايده هاي اصلي طراحي دکوراسيون فروشگاه را تشکيل دهد.
اين نگرش خلاقانه طراح به دکور داخلي مغازه مستلزم حضور ايده براي آرايه بندي و سازماندهي فضا است. يعني با تمام امکاناتي که در بالا گفته شد اين هنر طراح است که چطور تمام آنها را طوري سازماندهي و چيدمان کند که کل مجموعه يک واحد يکدست به چشم بيايد و انسجام خود را از دست ندهند.براي دستيابي به چنين هدفي در ابتدا نگاهي کلي و بديع به موضوع و سپس پروراندن آن بر اساس ديد معمار گونه و هنري و تبديل آن به قالب شکلي نياز است.
و در آخر يک طراح خوب ميداند که بهترين طرح ، طرحي است که بر مبناي سليقه شخصي کارفرما پايه ريزي شود و طراح تنها او را تا مسير دستيابي به هدف اصلي اش سوق دهد.