نکاتی مهم برای خرید حلقه ازدواج

 حلقه ازدواج، انگشتری است که شما باید سال های سال در انگشت خودتان نگه دارید و با آن احساس راحتی کنید. برای خرید حلقه ازدواج ابتدا باید تکلیف جیب و سلیقه تان را با هم مشخص کنید تا بهترین یادگاری مراسم ازدواجتان را بخرید. این حلقه باید طوری انتخاب شود که هیچ روزی دل تان نخواهد آن را از انگشت تان در بیاورید ، خیلی ها روز خرید حلقه نمی دانند باید دنبال چه چیزی باشند و همین مسئله باعث می شود روزهای زیادی را پشت سر بگذارند تا حلقه ی مورد نظرشان را پیدا کنند. برای اینکه شما با این مشکل روبرو نشوید تصمیم گرفتیم یک راهنمای خرید حلقه با توجه به تجربه های تشریفات عروسی تان به شما ارائه بدهیم.

نکات مهم در انتخاب حلقه ازدواج

به بودجه خود فکر کنید

قبل از خرید حلقه حتماً با آقای داماد در باره ی بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته است ، صحبت کنید. اگر بودجه ی او زیر یک میلیون تومان است نباید به جواهر فروشی ها سر بزنید و بهتر است دایره ی خریدتان را به طلا فروشی ها محدود کنید چون خرید یک انگشتر ساده ی جواهر با چند نگین خیلی ریز قطعاً بیشتر از این ها باید هزینه کنید.

رینگ های پرطرفدار

خیلی از عروس و دامادها دوست دارند حلقه ی ازدواج شان یک رینگ ساده باشد. اتفاقاً این رینگ ها بسیار پرطرفدار و زیبا هستند و مشتریان خاص خودشان را دارند. البته فکر نکنید تمام این حلقه ها ارزان قیمت هستند ، خیلی از آن ها تولید برند های خاص هستند و به همین دلیل زمانی که قیمت آن ها را می پرسید ممکن است جوابی که می شنوید ، شگفت زده تان کند.

به نگین فکر کنید

اگر جزو آن دسته از آدم هایی نیستید که به گروه رینگ های ساده علاقه دارند ، پیشنهاد ما برای شما این که انگشتر ازدواجی بخرید که با چند نگین ساده و شیشه ای تزئین شده باشند ، همانطور که گفتیم قیمت سنگ های قیمتی زیاد است و نیازی نیست حتماً از آنها استفاده کنید.

راحت و بی دردسر

حلقه ی ازدواج شما چه پر از نگین باشند و چه بدون نگین قطعاً باید طوری ساخته شده باشد که شما با به دست کردن آن هیچ بار اضافه ای را روی انگشت تان حس نکنید. مورد دیگر که باید خیلی به آن دقت کنید سازنده ی انگشتر است چون اگر نگین ها و ساخت حلقه ای که می خرید کیفیت لازم را نداشته باشد مدام باید چشم تان دنبال این باشد که مبادا نگین های انگشترتان بیفتد. برای این که تشخیص بدهید نگین های شما بادوام هستند و جدا نمی شوند کافیست زمان خرید دقت کنید ، اگر نگین ها داخل یک قاب از جنس طلا قرار بگیرند و به آن محکم شوند احتمال افتادن شان به صفر می رسد اما اگر فقط انتهای نگین روی انگشتر چسبانده شده باشد باید هر لحظه انتظار این را داشته باشید که نگین انگشترتان بیفتد و دیگر نتوانید آن را پیدا کنید.

به اندازه دقت کنید

اضافه وزن دو تا سه کیلوگرم کم ترین توقعی است که باید بعد از ازدواج داشته باشید، پاگشاهای پشت سر هم، یک هفته تعطیلی از کار و سفر ماه عسل قطعاً این دستاورد را برای شما خواهد داشت. بهتر است زمانی که حلقه تان را انتخاب می کنید حتماً به این نکته توجه کنید که اندازه ی آن خیلی تنگ نباشد چون بعداً با مشکل روبرو خواهید شد. اگر حلقه تان کمی در انگشت تان لق می زند می‌توانید با کمی چسب مشکل را حل کنید و برای زمان بارداری و چاق شدن هم خیال تان بابت حلقه تان راحت باشد.

دنبال حلقه فانتزی نباشید

باز هم تاکید می کنیم، حلقه باید ساده باشد. این روزها در دنیای طلا و جواهر حلقه‌ها و انگشترهایی در بازار موجود هستند که به شکل مربع یا مثلث هستند، این ها در ظاهر بسیار زیبا هستند اما برای اینکه شما به عنوان حلقه از آن استفاده کنید و هر روز بخواهید آن را در انگشتتان داشته باشید قطعاً با مشکل مواجه می‌شوید. بهتر است قید خرید حلقه های دیگر را بزنید و در طلا فروشی فقط به حلقه های گرد نگاه کنید و از میان آن‌ها انتخاب کنید.

گران بودن اولویتتان نباشد

این که تصمیم بگیرید برای خودتان حتماً یک حلقه ی گران قیمت انتخاب کنید تا بر اساس آن ازدواج تان خیره کننده شود، سخت در اشتباه هستید. خوشبختی چیزی نیست که با سنگ های گران قیمت و خیره کننده به دست بیاید، حتی اگر احساس می کنید شرایط خرید جواهر یا حتی طلای ساده را ندارید. بهتر است حلقه ای از جنس نقره انتخاب کنید که این روزها این حلقه ها تفاوت خاصی با نوع اصلی خود ندارند. برخلاف آن چیزی که بقیه فکر می کنند، اتفاقاً حلقه های ظریف و زیبا در اکثر مواقع از حلقه های درشت و پر نگین زیباتر جلوه می‌کنند.

حلقه های ست

چند سالی است، حلقه های ست مد شده اند. این حلقه ها زیبایی خود را دارند اما مشکل شان این است که یا زیادی مردانه اند یا زیادی زنانه و بعد از خرید معمولاً یا آقای داماد از حلقه ی زنانه اش خیلی خوشش نیامده یا عروس خانم دوست ندارد حلقه ای که کمی مردانه است به انگشت کند. برای همین معمولاً پیشنهاد می‌شود حلقه های ست موجود در بازار را نخرید و به جایش دو حلقه که شبیه به هم طراحی و دیزاین شده اند را سفارش دهید.

اسمتان را حک کنید

یکی از کارهایی که این روزها بین عروس و دامادها مد شده و اتفاقاً خیلی جذاب و رمانتیک است، این است که اسم و تاریخ ازدواج را داخل حلقه ها حک می کنند. اگر تا الان حلقه هایتان را سفارش نداده اید حتماً از طلا فروش بخواهید این کار را برای تان انجام دهد. البته شمایی که چند سالی است عروسی کرده اید هم می توانید این کار را انجام بدهید، کافیست به طلا فروشی مراجعه کنید و از او بخواهید اسم همسرتان و تاریخ ازدواج تان را داخل حلقه حک کند.

شناسنامه را فراموش نکنید

اگر خرید انگشتر جواهر در برنامه ی شماست باید به این نکته توجه کنید که حتماً از فروشنده شناسنامه ای که متعلق به سنگ روی انگشترتان هست را بگیرید. چون در غیر اینصورت ممکن است نتوانید ثابت کنید که انگشتر شما جواهر است یا نه، اگر هم نیاز باشد روزی این انگشتر را که به قیمت گزافی خریده اید به فروش برسانید، بدون شناسنامه نمی توانید کاری از پیش ببرید.